szombat, március 12




Úgy döntöttem ma felteszem ELSŐ egy tök egyszerű, egész hétköznapi de attól még Isteni finom receptem!
 :-)

Túrós Csusza



Azt mondják, nem jó hozzáadni a tésztához a szalonnát s úgy megsütni, mert a szalonna szivacsos lesz, de nekem még soha nem lett olyan, szerintem így tuti.

Hozzávalók:
500 g fodros kocka tészta (én ebből szoktam, mert mi ezt szeretjük, de lehet igazi csuszatésztából is)
50 dkg túró 
egy nagy pohár tejföl
30 dkg füstölt szalonna ( amin van husi is)
1 tojás

A tésztát kifőzöm, a szalonnát felkockázom, megpirítom. A túrót a tejföl háromnegyedével kikeverem, teszek bele a szalonna zsírjából is egy kicsit. A tűzálló edény aljára öntök a szalonna zsírból ( de még mindig úgy, hogy ne az egészet) beleöntöm a tésztát ráöntöm a túrós tejfölt, és beleszórom a szalonnakockákat, meg a megmaradt zsírt (egy pár kocka azért maradjon a tetejére!), sózom és jól elkeverem.  A maradék tejfölt kikeverem a tojással, megkenem vele a tésztát, s a maradék szalonnát rászórom. 180 °C-ra előmelegített sütőben, olyan 35-40 percig sütöm.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése