kedd, március 22

Csokis keksz avagy Chocolate chip cookies


A hódító csokis cookies-ról fogok ma írni, mert azt sütöttem.
 Igazából nem ez volt az első alkalom, hogy cookies sütéssel próbálkoztam, mert már sütöttem korábban is, de az valahogy nem igazán sikerült, ízre ugyan borzasztó finom volt az is, de állgara, hát... na nem volt az igazi. Kemény lett, s szerintem a sütési idővel voltak gondok egy két receptben... 
Na de, honnan is ered ez a finom, viszont amilyen finom, olyan hízlaló, bűnös kis élvezet. 
Menjünk vissza az időben 1933-ba amikor is, a Toll House Inn tulajodonosa bizonyos Ruth Wakefield süti sütés közben vette észre, hogy elfogyott a szokásos sütéshez használt csokoládéja, ezért egy tábla Nestlé csokit tördelt össze, és adta hozzá a masszához, bízva abban, hogy azok majd a sütés alatt ugyanúgy elololvadnak. Hát nem olvadtak. Viszont a csokidarabkás sütik nagy sikert arattak, a Nestlé pedig megvette tőle a süti jogdíját. 
Ez az egyik verzió : ) Na de itt van a másik :
Miszerint a csoki teljesen véletlenül került a sütibe, ugyanis Ruth Wakefield épp robotgéppel keverte össze a masszát, miközben a polcról egy tábla Nestlé csoki belepottyant a tésztába, kivenni pedig már nem volt idő, így szépen összeaprítódott a sütiben. Megsütötték, és woálá egy finomság készült el.
Na ennyi a történet.
Én egy csokis-mogyorós-dunakavicsoscsokis-cookiest sütöttem. Mivelhogy eredetileg diós-csokisat akartam, de nem találtam a boltban diót, csak dejót, az pedig nem ugyanaz. Így belegyeztem jó legyen mogyorós, s akkor megláttam, hogy a TIBI csokinak most van Dunakavicsos limitált kiadása. Hát mondanom sem kell, ezt nem hagyhattam ki!! :) tehát a mogyi arányának a fele a dunakavicsos tibi csoki tette ki.


Csokis-mogyorós-Dunakavicsos csokis Cookies





Hozzávalók (kb 50 db lesz belőle):

30 dkg  puha vaj
15 dkg nádcukor/ barna cukor
15 dkg étcsoki
10 dkg mogyoró
10 dkg dunakavicsos Tibi csoki
35 dkg liszt
csipet só
2 ek kakaó (cukrozatlan)
2,5 tk szódabikarbóna
15 dkg  csokipcsepp vagy sima (ét/tej...) táblacsoki durvára törve 
2 tojás
1/4 vaníliarúd belseje kikaparva- nem muszáj

A mogyorót megpucolom, s durvára vágom.
A Dunakavicsos Tibi csokit szintén durvára vágom.
Ha nincs csokicseppem, akkor táblacsokival helyettesítem, s azt is durvára vagdalom.
Az étcsokit felolvasztom gőz felett.
Sütőt előmelegítem 170 °C-ra.
A lisztet a szódabikarbónával, sóval, kakaóval összekeverem, majd hozzáadom a vanília kikapart belsejét, a durvára tört mogyit, és a szintén feldarabolt dunakavicsos Tibi csokit.
A vajat a cukorral habosra keverem, hozzáadom a tojásokat, és a lisztes keverékkel, az olvasztott csokival, s a csokicseppekkel (felaprózott táblacsokival) eldolgozom.
Sütőpapírral bélelt tepsire kiskanálnyi adagokat teszek, kb 5 cm-re egymástól, mert majd széterülnek sütés közben. 10 percnél nm hosszabb, SŐT ha lehet, rövidebb ideig sütöm, mert különben megégnek, és megkeményednek. Ha nem tudom egy adagban megsütni őket, akkor miután kivettem egy adagot a sütőből, pár percig még hagyom a tepsin, mert nagyon ouha, szinte nyersnek tűnnek, s nem nagyon lehet őket megfogni, de így lesz a jó! Szóval pár percig úgy maradnak, majd kiszedem, s egy dobozba teszem őket, (de vigyázva, nehogy eltörjenek) s lezárom. /na persze vagy a fele elfogy mikor még ilyen meleg, szétesős, belül pedig folyik a forró csoki, arra fogva, hogy á ez nem lett szép, meg jajj széttört ezt meg kell enni... ; ) \

Reggelire egy pohár hideg tejjel a legfinomabb!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése